Dagar som är fullt planerade

Det har varit bra sköna hemmadagar nu efter
att lilla prinsen kom till världen.
 
Jag själv har hamnat mitt i pysselkaoset igen,
vilket är otroligt roligt, då jag har
haft över ett år borta från det.
 
Men en liten uppdatering om vad som händer
här hos familjen Berglund Petterson.
 
Älsk och jag njuter av att vara 3 barnsföräldrar,
det är så himla mysigt med en till liten
familjemedlem nu.
Allting flyter på bra, och
det kunde inte vara bättre.
 
Lilla prinsen mår bra, och börjar vara mer
och mer vaken,
även om det inte är mycket än,
så får man i alla fall se dom där
underbart fina ögonen på dagarna.
Han mår bra och sover/äter bra.
 
Callum han blev då väldigt stor
nu när lilla L kom till världen,
Han kändes inte alls så här stor innan han kom,
han är otroligt mysig och springer runt, runt.
Att klättra här och klättra där tycker han är
jätteroligt, och vara ute och gunga.
 
Cornelia är i full fart hela dagarna, som vanligt.
Hon är jämt ute efter att lära sig nya
saker, vilket bidrar till att vi får höra
frågan "Varför då/Varför det?"
några miljoner gånger på en dag.
Det är så fint och se allt hon lär sig hela tiden.
 
Både Callum och Cornelia tycker det är
jätteroligt med en liten lillebror,
och är så nyfiken på honom.
 
 
Imorgon kommer det nog lite bilder med.
Ska tillbaka till sjukhuset för läkarkoll med gubben,
sedan hade jag först planer på att besöka
en gammal klasskompis med det blev en annan
dag, så dagen står ännu oplanerad, men
lär bli massa lek och bus med barnen.
 
Ska ta lite egentid med gumman tror jag och hitta
på något bara hon och jag.
 
Nu är det blöjbyte på lilla L och en liten stund med mys
innan det blir läggdags.
 

Kommentera här: