Lördagen

Älsk jobbade hela dagen, så han åkte vid klockan 8 på
morgonen.
Och vid halv 7 ställde jag mig och bakade,
jag vaknade vid klockan 4 så det var skönt sedan när alla hade vaknat
vid 7 att kunna kliva upp riktigt och göra något utan
att alla skulle vakna.
Det blev chokladsnurror och kladdkaka.
 
Men direkt efter att älsk åkt så började
jag göra i ordning barnen för att gå hem till mor och far.
Började klockan 8 då att göra dom i ordning, klockan 9
började vi gå =P
 
Lilla L som är besvärlig med ischiasnerven så
tar mig fram som en 90åring vissa dagar =P
 
Det blev en massa lek ute, och gubben låg och sov första
gången vi var ute, sedan vaknade han vid lunch,
så åt vi lunch inne, sedan lite tv och så blev det dags att
gå ut och leka igen.
 
Båda barnen var i full gång.
Lillgubben fick sig en egen liten sop, som uppskattades
mycket. =)
Jag testade close-up filtret lite, men fokuserade
mest på barnen sedan då batteriet började dö ut till kameran.
 
Mor tog fram våra gamla leksaker, dinosarier och lejon och
 diverse saker, som jag själv kom ihåg att
jag och mina syskon hade.
Både Cornelia och Callum hade så roligt med dom leksakerna.
 
Dom sprang runt, runt och roade sig så mycket. =)
Jag hade mina vanliga problem med benet men jag tog mig frammåt
i alla fall.
Och så härligt att sitta och njuta av de korta stunder
av sol som tittade fram då och då.
 
Var ute tills älsk slutade jobbet och kom dit ett tag efter
klockan 15.
Sedan fick barnen leka lite mer innan vi plockade ihop sakerna och
begav oss hem, inte en sekund för sent,
kunde nästan inte gå hem, på
grund av benet, då jag gått så mycket under dagen. =P
Men lyckades komma hem i alla fall.
 
Cornelia var sur på oss hela kvällen för vi gick hem, hon
ville vara kvar mycket längre och leka.
 
(Lite bilder kommer om ett tag då jag orkat
titta igenom alla bilder som togs under lördagen)

Kommentera här: