Tar en paus

Även om det är något jag verkligen hatar att göra, så
måste jag väl lyssna på min kropp..
 
Min mor lånade med sig dom två
små hem till sig en stund nu
medans älsk är på jobbet.
 
Det känns.. väldigt . tomt måste jag säga här hemma,
kommer inte ihåg sist jag var -helt- ensam hemma.
Men lite skönt just nu, min kropp
sa bara "nixpix"
Inte för att jag kan somna riktigt, men måste
 ligga och vila ut.
Hatar verkligen att inte kunna göra det jag vill göra,
har väldigt mycket som ska göras,
barnens rum, gardiner, dammsugas, förrådet,
fixa i bokhyllan. Fixa upp hylla.
Listan är väl lång,
visst kanske inte böckerna behöver ställas
i ordning, och inte behöver fixa upp
någon hylla, och det kanske inte
är allt för akut att byta gardiner,
men det är saker som jag vill göra,
så blir så le på att inte kunna göra något.
 
Får så lov att ligga här i soffan
och ta igen lite krafter,
så kanske jag hinner med att göra något under kvällen alls
i alla fall.
 
Och ett härligt stort tack till mor min som
lånade dom två små nu en liten stund.
 

Kommentera här: