Dålig tisdag

Igår var nog en av de sämsta dagarna,
måste jag säga.
Tog mig ett bra tag till att ta mig i kragen och kunna ställa
mig upp.
Hade nå så in i tusan så ont hela dagen.
 
Älsk gjorde ett så bra jobb här hemma
under dagen. =)
Tog hand om allting, lagade mat,
fixade tvätten och lekte en massa med barnen. =)
 
När han åkte på jobbet så
lyckades jag ta mig ork till att få hämtning
hem till mor och far, och vara uppe.
Kändes bra skönt ändå när det ändå
var finväder för första gången
på ett bra tag. =P
 Kroppen ville väl inte riktigt, men det
struntade jag i då.
 
Dom två gullungarna var i full fart hela tiden, och
sprang hit och dit.
Det grävdes, plockades blommor, sopades,
spelade boll, och sedan spelade
gumman badminton med morfar sin.
 
Sedan kom gumman och sa att hon ville ha picknick, vart
hon nu fick det ifrån, gullungen. =)
Så min mor gjorde varm oboy, skorpor och mackor.
Så fick dom sitta ute vid deras bord och ha picknick. =)
 
Sedan blev dom nog lite trötta,
för att både ville gå in.
Så vi gick in, och åt lite
glass innan det var dags att åka hem igen.
 
När jag kom hem så blev det att lägga
lillgubben direkt, han var så trött så. =)
Sedan fick jag ett ryck och städade i ordning
viktiga skåpet, med räkningar och diverse saker.
fixade med pärmarna där och så.
Gumman satt på golvet med en påse
och slängde papper
som jag kastade ner på golvet och tusen frågor medans.
"Vad är det här?" "Varför ska den slängas" "Är pappret gammalt?"
"Vad står det där?"  =P
 
När älsk kom hem satte sig
gumman och jag och myste i soffan,
och var dags för att börja
lägga sig för henne så.
 
 
Själv har jag varit vaken sedan klockan 1-2 nu, och gav
upp med att försöka sova nu när lillgubben vaknade.
Så nu sitter han och äter frukost och jag
ska kolla igenom bilderna på minneskortet
till kameran och rensa lite.

Kommentera här: