Fixmorgon

Natten har varit lugn och bra för barnen, båda har sovit
sig genom natten.
Gumman vaknade till en stund efter hon somnat
och hade ont i benet, så var lite
skrik och gnäll, även om hon
inte var 100% vaken.
Så när hon vaknat till så sa hon att
hon hade ont i benet,
växtvärk kanske.
Så hon fick sova i soffan.
 
Gubben vaknade bara till en gång och var inte
svår att få att somna om.
 
Jag själv sover ju som jag gör,
fick i alla fall lite mer än två timmars
sömn inatt. Härligt härligt.
 
Fick mig ett ryck nu efter att gubben vaknat.
Efter frukosten så fick han
sitta i sin stol och titta på lite
tv och äta en isglass.
 
 
Medans jag passade på att springa in i deras
rum och fixa där.
Flyttade in riktiga spjälsängen och tog bort resesängen.
Vilket utrymme det blev i vårat rum. =P
 
Sedan så möblerade jag om lite och tog bort
massa onödiga saker som ändå inte används.
När jag var klar fick han springa fritt
i deras rum och hallen så tog
jag hand om disken medans.
 
Nu väntar byte av gardiner i deras rum bara
och fixa lampan.
 
Nu är hela familjen vaken.
Barnen tittar på tv, och jag
tar mig en liten paus i allt.

Kommentera här: