Igångsättning och förlossning

Idag vid klockan halv 6 ungefär, kom min syster
hit för att passa Cornelia och Callum medans
jag och älsk skulle åka
till sjukhuset för igångsättning klockan 8.
 
Vid halv 9 så fick dom vattnet att gå, och
vid 10.30 började värkarna komma starkare, men inte förrän
11.30 blev det att skruva upp lustgasen lite.
¨vid 12.20 kom dom riktiga värkarna och lustgasen hamnade på
max, i 4 minuter, sedan klockan 12.24 låg våran
prins leo på mig så söt
och sa inte ett ljud.
 
Vi fick lite tid till att bara vara och mysa med
honom innan dom kom dit för att väga och mäta honom.
 
Vikt: 4106g  Längd: 54cm
 
Dom tyckte först att våran lilla kille såg
väldigt stor ut, men det var huvudomfånget
på han som var större bara, 37,5.
 
Vi fick lite mackor, drickbart och kaffe efter ett tag,
och måste säga att det var
underbart att kunna dricka kaffe igen,
har inte kunnat dricka det riktigt på ett väldigt
bra tag.
 
Sedan fick älsk gå och köpa något att
äta åt oss, och jag
satt kvar där och myste med våran lilla Leo.
 
Sedan så blev det mest att sitta och vänta
på att tiden skulle gå.
Barnmorskan kom in då och då, och
kollade till så Leo gjorde som han skulle.
Gjorde de koller som skulle göras,
och Leo, ja, han sov bara hela tiden.
 
Vi fick inte åka hem förrän klockan blev
18.30 tidigast, men doktorn kunde
inte komma förrän vid klockan 19 ungefär.
 
När doktorn var och tittade till honom
och undersökte honom så såg allting bra ut,
och Leo hade inte mycket att säga,
han ville bara sova.
Läkarn tyckte att han skakade lite mycket
så efter undersökningen fick barnmorskan komma
och ta blodprov på honom för att
kolla blodsockret, men det såg bra ut.
Tycker inte alls om det där blodprovet efter
Cornelia och Callum, Cornelia skrek
som mest då.
Men Leo, han bara sov och sa inte ett
ljud.
 
Så efter att blodsockret visade sig vara bra
så fick vi åka hem.
Gick ner till entrén och väntade på
min far som kom och hämtade oss.
 
Det var otroligt skönt att få komma hem,
och vad jag saknat mina två gullungar hemma.
Min mor och bror var hemma hos oss med dom
när vi kom hem.
Callum sov dock, så honom kunde
jag inte mysa med.
 
Min mor var så snäll och åkte på affären och köpte
lite fikasaker och annat som tagit
slut hemma hos oss.
 
Leo fick lägga sig i barnvagnsliften och sova.
Och jag och gumman satte oss och myste i soffan.
Och hon var så nyfiken på Leo. =)
Hon somnade till slut då vi sa att
hon fick vara mer med Leo på dagen nästa dag.
 
Jag själv hade väldigt mycket som jag ville göra
då jag äntligen klarar av att göra något.
Men hade varit vaken från klockan 02,
så var rätt så slut efter dagen.
Det blev sova tidigt för både mig och älsk.
 
 

Kommentera här: