Inredningsplaner

Nu börjar det ta fart här hemma med att få till det,
bättre och bättre lösningar och
bättre inredning.
Det tar ju ett tag att hitta vad som passar just en
själv då man flyttat till ett ställe
som man faktiskt kan inreda.
 
Har fått en hel del smarta idéer av min mor
angående vardagsrum och barnens rum.
För ett bra tag sedan fick jag lite idéer om
vardagsrummet av henne, men har inte orkat
att börja tänka på det förrän nu,
så ska börja sätta igång med det med idag.
 
Sedan när hon var här igår, fick jag bolla lite
idéer om barnens rum, angående tvn och
VHS,en.
För just nu så står det en bit ifrån ett
uttag, så måste dra ur
sladdarna varje gång
Callum ska vara och leka på golvet,
och vrida på TVn och ställa upp VHSen, så
ska fixa det idag med, så slipper vi tänka på det
varje gång han ska leka.
 
Sedan ska min mor på IKEA idag så
hon ska få inhandla ett sådant här
 
(bild lånad från IKEA.se)
 
dörrstopp där.
Jag själv är inte så pepp på att åka ut själv
till IKEA för att köpa ett, då läget
är som det är.
Så som tur är så är hon snäll att göra det,
sedan så har vi ingenting alls kvar att tänka på
när det gäller säkerheten för dom två små. =)
Cornelia är ju van att få gå in på sitt
rum och stänga och öppna hur hon vill, då
dom inte delat rum förrän nu, och han inte varit
så självgående förrän på senare tid.
 
Och hon är ju som en liten tonåring och ska gå
in på rummet så fort hon blir sur på en. =P
 
Nu börjar äntligen allt falla på plats här. =)

Kommentera här: