Myskväll med gubben

Jag fick även en liten myskväll med lillgubben
innan gumman fick skjuts hem igår.
 
Tog en sakta promenad hem, och han var nyfiken på allt,
och sitter upp och pekar på allting.
 
Kommer hem, och då var det dags för
kvällsbad innan vällingen.
Han myste så i badet, plaskade och ville inte upp
därifrån.
Sedan satte vi oss i soffan och han åt
kvällsvällingen sedan så
fick han lite massage, och det tycker
han är så mysigt. :)
Sedan fick han lägga sig i sängen, och
han somnade direkt.
 
Det är så mysigt när han ligger på en av våra stora
soffkuddar, och då jag får massera honom,
får jag bara göra om han är tillräckligt trött
och nervarvad.
 
Och efter promenaden kände jag att jag verkligen
behövde få sitta still lite i soffan,
hade så himla ont i benen.
Precis som när jag väntade Cornelia,
så tycker inte mina ben alls om att gå för mycket, om
än något alls.
 
Så det var mysigt att han ville mysa med. :)
Jag satt och väntade på en massa gnäll och skrik
faktiskt, med tanke på tänder och allt.
Så efter att ha förberett sig för det,
så blev det så väldigt lugnt här hemma då han somnade.

Kommentera här: