Myskväll

Blir en ordentlig myskväll med gumman nu =)
 
 
Men dagen.. tja har varit som den varit.
Seg och seg.
Den började redan kl. 4 imorrse, då lillgubben vaknade
av tandproblem, så då vaknade
gumman då med.
Det blev bara till att stiga upp och börja fixa då.
Gubben var då inte alls glad, och tandköttet
det kliar och tänderna som växer ut gör ont.
 
Så det har varit en innedag med sega och
lite trötta barn med då dom vaknade så
tidigt.
 
Efter vi alla fått oss lite vila så blev dagen lite
bättre.
Men inte hänt så mycket alls,
jag har försökt få lite mera sömn i mig,
men det blev mest vila.
 
Sedan fick älsk och jag oss ett ryck och fixade
det som behövdes fixas här.
Älsk gick med gumman till förrådet med vinterkläder och sådant
som inte behöver ligga uppe i lägenheten nu än
på länge.
Och jag tog tag i vårat sovrum, och vek
tvättade kläder och fixade i ordning garderoberna.
 
 
Sedan åkte älsk på jobbet, till en början
kändes det väldigt segt för mig,
men kom igång ordentligt, och fick ett
nytt litet ryck, och fixade i ordning
barnens rum ordentligt,
så nu är det helt fixat där,
förutom gardinerna och lampan.
 
Så dom har sprungit runt, runt i hallen och deras rum.
Och jag sorterade deras leksaker ordentligt i
alla lådor i hyllan. Så dom
hade det så roligt, och så härligt
det var att se dom leka så snällt
med varandra, fast båda var lite trötta =P
 
Jag själv passade då på att få
håret fixat lite,
Klippte det lite kortare, men det behöver väl
jämnas till och klippas lite mer,
men fick bort det värsta.
Längtar lite tills jag kan färga det,
och få min riktigta hårfärg igen.
 

 
Sedan så kom min mor hit, och otroligt
skönt att hon hade lite färdig mat med sig,
jag skulle precis till att börja med maten,
men hade helt idétorka på vad jag skulle göra.
 
Så barnen åt en massa makaroner och köttfärs,
och lite banan efter det.
 
Direkt efter att gubben ätit lite banan så märktes
det att han var väldigt trött,
men trodde inte riktigt han skulle somna direkt,
brukar alltid bli att man lägger ner honom,
gnäll, och får ta upp honom.
Men han somnade direkt när jag la ner honom.
 
Mor stannade ett tag till,
hon fick inte alls gå för Cornelia heller.
Mor hade även popcorn, som är
Cornelias absoluta måste vid en myskväll,
så nu har mor åkt och det är dags för
myskväll för mig och gumman.
 
Hon har bäddat med filtar och kudde på golvet och ligger
och tittar på tv.
Så får väl se om hon somnar snart eller hur hon
gör. =)
 

Kommentera här: