Nattinlägg..

som vanligt...
Vaknade för ungefär 3 timmar sedan,
spenderade en timme med att försöka somna om
på alla sätt och vis.
 
Men gav upp som vanligt.
Nu har jag städat i ordning vårat sovrum
och fixat klart inför att lilla L ska komma.
 
Helgen har varit lugn, och jag har mått som jag mått.
Callum försöker då prata mer och mer,
älskar när dom börjar prata, så
spännande att se vad nästa ord blir som dom lär sig. =)
 
Igår kom min mor och far förbi,
och min far hjälpte oss med lampan i
barnens rum, vilket var härligt att få
upp den.
 
Corre fastnade i lek med vatten i handfatet
inne på toa, så hon blev inte alls
glad när dom skulle gå,
så ett överlyckligt barn blev det då vi
frågade henne om hon skulle följa med
mormor och morfar hem en stund.
 
Cornelia har börjat väldigt mycket med bokstäver just nu,
och min mor hade hittat ett väldigt bra
pussel, med just bokstäver, alfabetet.
Det är på 56 bitar, men det klarade gumman
av utan problem.
Det som tog tid var att jag satt och tränade med henne med,
annars hade det gått på en sekund för henne. =P
Efter varje bokstav hon byggde klart, så upprepade
vi alfabetet till och med den bokstav vi hade byggt.
Och pratade om vilka saker som började
på bokstaven som vi just byggt klart, och
olika namn.
 
 

 
Annars har det inte hänt nå mycket
alls.
Speciellt inte för min del, med tanke på att
tröttheten slår till då och då på dagarna.
Och mina ben tycker inte alls om att gå något mycket.
Dock är väl sömnen värst, eller ja,
bristen på den.
Det börjar kännas av att jag får ungefär
2-3 timmar med sömn varje natt.
 

 
Det börjar ta sig med delning av rum för dom två
gullungarna med.
Callum sover där inne varje natt nu, och har inte sovit i vårat
rum på väldigt länge.
Cornelia tyckte väl lite blandat över
det först, men nu går det mycket bättre.
Nu är det enda som återstår är att rensa bort lite saker
som ligger längst ner i garderoberna där inne
och komma på en bättre lösning på
hur tvn och VHS,en ska stå, så inte
gubben når den.
Och sedan ett dörrstopp.
Sedan är deras rum helt färdigt för en 3åring och 1 åring att dela.
 

 
Nu ska jag krypa ner bredvid gumman som kom hit till soffan
förut under natten efter att ha vaknat till
efter ett toalettbesök.
Hoppas på i alla fall en timmes mera sömn!

Kommentera här: