Mors dag 27/5!

En dag för alla oss mammor!
Unga som gamla,
vart man än må bo.

Jag är en av otroligt många mammor som bloggar om
den delen av livet, att vara just mamma, och
sedan självklart annat med.
Men är man mamma så finns det inte något som är lika
stort som att vara just det; Mamma.

Att bli mamma för första gången är en sak
som vi alla är nybörjare på.
Det spelar ingen roll om man har jobbat
med småbarn hela sitt liv, eller aldrig
hållit i ett barn.
För alla barn är olika.
Och tiden före, att vara gravid, det finns
ingenting som väger upp mot det.

Jag själv som blev mamma då jag var ganska ung fick höra
att det gick inte alls för sig.
Jag hade aldrig haft en liten bebbe i min famn förut.
Men när min dotter kom till världen så spelade
det inte någon roll, för med kärlek, respekt och ännu mer
kärlek så höll jag henne i min famn.



Jag själv finner det även lite svårt ibland att hitta till
roliga, trevliga, intressanta, vardagliga, helt vanliga,
osv. mammabloggar.
Det läggs upp några på Blogg.se's framsida under familj-delen.
Men det finns ju så många fler bloggar,
som man själv aldrig hittar till.

Är du en mamma? Bloggar du?
Även om du inte gör det så läs och gör det här gärna!

Fram tills mors dag, den 27/5 önskar jag att du lämnar en kommentar
om vad i livet som gör det så underbart att vara mamma för just dig!

Jag kommer skapa en lista på alla kommentarer, och även mina
punkter i livet som gör det speciellt att vara mamma.

Jag kommer även skapa en länklista, så
lämnar du även din bloggadress så skriver jag upp den i länklistan,
så allt fler kan hitta till just dig!

Något litet kommer även att lottas ut bland dom som kommenterat här,
men det förblir en överraskning tills just den personen som
blir den vinnande personen fått hemlisen.
Kanske blir det just du, som veckan efter den 27/5 får
en liten överraskning!

Vad är det som är det mest underbara med att vara mamma för just dig?

Och en fråga ni gärna får svara på i samma kommentar är:

Hur önskar du att just du blev uppvaktad på mors dag?


Dom här två underbara är mina ögonstenar, och
tack vare dom är det värt att vakna flera hundra
gånger på en natt

1 Sara:

skriven

Jag önskar bli uppvaktad med någon liten blomma, chansen att få lite egentid för mig själv, och en härlig myskväll med sambon och Molly såklart :)Bra väder vore ju önskvärt också ;)

2 Cissi:

skriven

Just nu är det underbaraste med att vara mamma det lilla plusset i magen, stora tjejens varma kramar, att få mysa i solen med henne och upptäcka världen genom hennes ögon - tänk att det kunde vara så roligt med myror! 😉

På morsdag vill jag att Smurfen inte ska göra ni så illamående, att Emma inte ska trotsa och en god frukost... 😉



Bra initiativ med länklista! Och tack 😉

3 Zarah - mamma, matte till mops & gravid med nr 2:

skriven

Att vara mamma har gjort mig till en bättre människa och det har fått mig att förstå att jag också kan! Jag är också värd att må bra. Det har varit tungt för mig tidigare, men när Oline kom till världen såg jag allt ur ett helt annat ljus. Nu väntar vi med spänning på hennes lillesyskon som är beräknad om fem veckor.



På söndag önskar jag mig en fin bukett blommor och en härlig dag med min familj! Det duger gott och väl.



KRAM

4 Linda:

skriven

Så fint och helt rätt skrivet!! Håller med till 100 %! :)

Kram

5 Saga -mamma till Emilia:

skriven

Jag är 19 år, mamma till snart 2-åriga Emilia och sambo till Robert. Vi gick igenom ett missfall för några månader sedan, men förhoppningsvis är vi tvåbarnsföräldrar till nästa år :)

På morsdag hoppas jag på SOVMORGON, frukost på sängen och en dag utan disk och städ :)



Jättebra skrivet för övrigt! KRAM

6 Liw:

skriven

med fotmassage! =) och det är utlovat så jag ser fram emot det...

7 Case:

skriven

Det mest fantastiska med att vara mamma är att jag får se min lilla tjej växa upp och känna kärleken växa, om möjligt mer och mer för varje dag.



Till mors dag önskar jag mig en härlig dag med sol, värme och kanske en picknick i parken med min familj. Och kanske lite egentid i form av en stund med en bok i solen och lite träning? :)

Kommentera här: