Det var ingen mardröm. Dag 4

Det var kämpigt att somna igårkväll.
Något i mig kämpade emot så otroligt
mycket.
Jag hade helt slut på energi, var knappt
så jag orkade lyfta armen ungefär.
Men ändå kämpade något i mig emot
för att inte somna.
 
Gumman hade somnat i soffan,
så det var mysigt att få gå och lägga
sig bredvid henne.
Låg och tittade på film hela natten ungefär.
Somnade till två-tre minuter
och vaknade, somnade några minuter,
vaknade.
 
Det är otroligt tungt att kliva
upp på morgonen.
 
Men att se en glad Cornelia som ska på dagis,
och en skrattande Callum som fikar,
det hjälper mig upp i alla fall.
 
 
Idag väntar inte mycket.
Bara att gumman ska till
tandläkaren.
Annars blir det väl som vanliga dagar...
Spenderar all tid med barnen.
Dricker kaffe.
Försöker få något gjort hemma
de få gånger man känner för att
städa och fixa saker.
 
 
Vi satt och tittade på gravstenar i förrgår.
Och hittade redan då den
som verkligen passar våran lilla
nallebjörn.
 
Leo, vi lever dubbelt så mycket för och med dig.
Med dig i himlen, och för dina syskon,
för alla i din närhet här.
Ta hand om dig.

Kommentera här: