Sov Lilla Ängel

Liten trött sover sött, i sin mammas famn.
Här är allting tryggt, i en moders hamn.
Men plötsligt dör dens vind, det lilla livet dör.
En obarmhärtig dom, som gräver djupa sår.

Litet liv tynar bort, i sin mammas famn.
Ett hjärta allt för trött, för å stå i brand.
Med vingar utav guld, till ett annat land.
Små fingrar släpper taget, om sin mammas hand.
Och ingen kan förstå, vägar döden går.

Sov lilla ängel, inget ska få ta dig härifrån.
Sov lilla ängel, i tårarna ser jag din spegelbild.

Liten säng står tom, i barnkammaren.
Å nalle är så ensam, han skulle få en vän.
Men natten är så enslig, kall och mörk igen.
Men ännu en liten stjärna, tänds på himlen.
Å ingen kan förstå, vägar döden går.

Sov lilla ängel, ingen ska få ta dig härifrån.
Sov lilla ängel, i tårarna ser jag din spegelbild.

Jag står ensam kvar i regnet, å höra dina färger rinner av.
Men som jag så enig, kommer natten någonsin bli dag?
Jag kommer ihåg dig, och i mitt hjärta ska du alltid finnas kvar.
Sov lilla ängel, ingen ska få ta dig härifrån.
Sov lilla ängel, i tårarna ser jag din spegelbild.
 
 
 

Kommentera här: