Våran ängel

Fick hälsa på våran lilla ängel
idag igen.
Först fick vi komma in och prata
med kuratorn lite.
Sedan när vi kände oss redo, fick vi gå
in till rummet där våran ängel låg.
Och så fin han var.
Flera ljus tända.
Han hade en fin filt och ett fint täcke,
och hade fått en söt nalle bredvid sig.
Jag glömde mössan till honom förra gången,
så jag fick hä på han mössan den
här gången.
 
Han var alldeles kall, men fortfarande
min Leo.
Han låg i en BB-vagn.
Så kändes som att han nyss hade kommit
till världen ungefär.
Bara att det var lite annorlunda..
Han har nyss kommit till himlen..
inte världen.
 
Han var lika fin som han alltid har
varit, och alltid kommer
att vara.
 
Vi var in till honom tre
gånger under tiden vi var på
sjukhuset.
 
Man ville inte gå ut från det där
rummet och stänga dörren efter
sig.
Vi var påväg ut flera gånger,
men sprang in igen för att
ge honom en kram.
 
Cornelia hade plockat en tussilago, så
den lade vi brevid honom med.
Fick så fina bilder på honom.
Men det är ingenting jag tänker lägga upp här
inte än på ett bra tag i alla fall.
 
Vi fick även gipsavtrycken som dom
tagit på hans hand och fot.
Och fotona som dom tog.
 
Sedan åkte vi hem till Robins syster som
vaktade Cornelia och Callum medans.
Åt lunch där och lät barnen leka
lite mer innan vi ringde
efter min mamma för hämtning igen.
 
Sedan åkte vi hem till mina föräldrar.
Callum satt i matstolen och åt medans
Robin och jag satt med Cornelia i soffan ,
hon hade ont i magen,
antagligen lite hård i magen, så
hon ville inte äta något.
Efter ett tag somnade dom båda
i soffan där.
Men var tvungen att väcka dom rätt så snart
för att åka hem.
 
Så här är vi nu.
 
Med Leo i himlen,
Callum sover i sin säng,
och Cornelia sitter och leker med lera.
 
Blir nog att se en film under kvällen med.

Kommentera här: