Söndag 6/7

Just idag tyckte min kropp att jag inte alls 
skulle få sova nå länge. 
Så ja, här sitter man närmare halv fyra efter att 
ha försökt somna om ett bra tag. 
 
 
Igår var en rätt lugn och mysig dag hela 
dagen. 
Dagen började som alltid med 
att Callum kliver upp och väcker mig 
lååångt innan någon annan 
tänker vakna. 
Så då satt vi inne på hans rum i en timme 
då var han fullt upptagen med att baka pajer och kakor i 
sitt lilla kök.
Jag fick sitta där och vara provsmakare. 
 
Någon timme senare vaknade gumman i alla fall, 
då hade Callum lessnat på att 
baka så det blev tv-mys för båda 
efter frukosten.
 
Jag höll i gång hela förmiddagen 
med att sortera, organisera och städa 
här. Bytte lite gardiner och sådant. 
 
Mannen min fick sig en rejäl sovmorgon i alla fall, 
nog ganska härligt efter en veckas jobb. 
 
 
Efter lunch tog Robin med sig barnen ut och 
jag fick fortsätta att fixa lite 
här hemma, 
men fastnade vid pysselbordet lite då och då med. =P 
Har blivit en hel del pyssel senaste dagarna 
och jag har väl mest hållit till på min 
Pysselblogg
och uppdaterat där. =) 
 
Idag är väl just ingenting planerat. 
En härlig lugn söndag troligast, 
eller förhoppningsvis i alla fall. =P 
 
Men nu ska jag se efter ifall jag kan få mig 
en stunds sömn till.
 
Ha en bra dag!

Kommentera här: