Tisdag 8/7

Uscha säger jag då bara. 
Snuvig, huvudvärk och allmänt opigg 
vaknade man idag. 
Igår var man bara tråkigt slö. 
Början på ännu en förkylning? 
Hoppas då verkligen inte. 
 
Callum hade sin tidiga morgon som vanligt, 
men igår njöt jag mer av den än idag. 
Han älskar att få sin lilla egentid att 
mysa på morgonen. 
Han kom upp i våran säng för att 
ligga och dra sig lite, 
och myste och kramades närmare en timme innan 
han insåg att det faktiskt var morgon 
och dags att kliva upp. =P 
 
Så då blev det sköldet på ryggen, svärdet fast i 
byxorna och pirathatten på huvudet
och så satte han sig och lekte med en massa 
småhästar. 
 
Så då blev det lite pysseltid för mig, 
och en timme senare kom även Callum för att 
vara med, så han satt bredvid och fick klippa och rita lite. 
 
 
Dagen fortsatte ganska mysigt senare, 
Corre vaknade till efter tag och sedan var det 
mest en slödag faktiskt. 
Bakade lite med barnen, 
blev en paj med gräddfil, jordgubbar och hallon 
 
 
Inte världens bästa bild men det skulle gå fort 
då det stod två stycken precis bredvid som 
gärna  ville smaka på det som 
hade bakats. =) 
 
 
 
Nu är det åter igen mysmorgon med Callum, han 
leker med de små hästarna igen och 
jag har precis fått i mig morgonkaffet 
och ska flytta över till pysselbordet och 
se om man får något gjort. =) 

Kommentera här: