Stresspyssel

Fick stresspyssla lite nu såhär på morgonen.
Älsk har nu åkt iväg och spela airsoft, hann inte med
att sy det han önskade igårkväll då
Corre hade lite jobbigt att sova och jag mådde
som vanligt och var inte allt för pigg :P
 
 
I två timmar har jag suttit och försökt få det
att passa och stressat.
Ja, självklart sydde jag hela outfiten,
nä då hade jag nog varit dö om jag
skulle få stress-sy så mycket.
Men jag hade nog med besvär med att sy armbandet runt.
Då det är skyddsplattor i overollen så var det ett rent
H-vete att få dit det dära.
Att sy själva bandet gick ju rätt så smidigt.
En bit gammalt lakan och två små bitar
rött tyg.
(Och tyget är vecklat ja, egentligen är det ett helt rött kors och inte så vecklat.
Men herrn skulle precis springa då jag blev klar med det
så var tvungen att fånga det fort på bild. :P)

Kommentera här: